Kategorie

Boethius: Songs Of Consolation - Metra from 11th-Century Canterbury


  • Kod: GCD922518
  • Producent: Glossa (SP)
  • Kod producenta: 8424562225183
  • Wykonawca: Sequentia
  • Nośnik: CD
  • Kompozytor: Boethius
  • Cena: 56,99 zł
  • Poleć produkt

Muzyka Dawna
premiera polska:
2018-07-04,
Wydawnicto Audiofilskie

opakowanie: digipackowe etui
opis:

multikulti.com:
Koloński zespół Sequentia wiele lat temu podjął się szczytnego zadania nagrania wszystkich dzieł muzycznych Hildegardy. Do dzisiaj ich wykonania uchodzą za wzorcowe, w tych kompozycjach, nawiązujących formą do dzieł chorałowych (antyfony, sekwencje, responsoria), jednak całkowicie przekraczających i przełamujących chorałową melodykę i zwłaszcza ambitus, duet Sequentia wypracował indywidualny styl, kopiowany przez kolejnych interpretatorów św. Hildegarda z Bingen.

Obecnie Sequentia to trio w składzie:
Benjamin Bagby - śpiew, lira, harfa średniowieczna, kierownictwo artystyczne
Hanna Marti - śpiew i harfa średniowieczna
Norbert Rodenkirchen - flety, lira

Ich najnowsza płyta, wydana właśnie przez oficynę Glossa zawiera program, z którym zespół koncertuje od wielu lat, czyli "Zaginione pieśni reńskiego harfisty".
Prawie tysiąc lat upłynęło od czasu, kiedy anglosaksońscy mnisi opactwa św. Augustyna w Canterbury zebrali łacińskie niemieckie pieśni w jednym rękopisie. Oryginał - a może oryginały - zaginęły dawno temu, ale jedna rękopiśmienna kopia istnieje do dziś w Bibliotece Uniwersyteckiej w Cambridge. Choć nigdy nie dowiemy się, jak mógł wyglądać dokładny zapis, jedno jest jasne: owe liczne odpisy pochodzą ze środowiska wykształconych, arystokratycznych ludzi kościoła z Nadrenii, gdzie na przełomie tysiącleci centrami władzy i kultury były Kolonia i Wormacja. Jeśli przyjrzymy się dokładnie materiałowi źródłowemu ze zbioru Canterbury, wyraźnie ujrzymy, że chodzi o repertuar przeznaczony dla świetnie wykształconych instrumentalistów, grających na kitarze, a także dwujęzycznych śpiewaków z Nadrenii. Ich pieśniami rozkoszowali się nie tylko wysoko urodzeni biskupi, ale również potężni opaci, świeccy arystokraci i młodzi inteligenci, pochodzący z miast położonych wzdłuż biegu rzeki, handlowcy i uczniowie szkół katedralnych.

Editor's info:
Sequentia is among the world’s most respected and innovative ensembles for medieval music. Under the direction of Benjamin Bagby, Sequentia can look back on more than 40 years of international concert tours, a comprehensive discography of more than 30 recordings spanning the entire Middle Ages, film and television productions of medieval music drama, and a new generation of young performers trained in professional courses given by members of the ensemble. Sequentia was co-founded by Bagby and the late Barbara Thornton during their final years as students at the Schola Cantorum Basiliensis, and have maintained a solid link with the Swiss institution since then. Their appearance in the collection that the SCB publishes in co-production with Glossa was an eagerly expected one. And intriguing it is, too…

Imprisoned in Pavia in the early 520s, Boethius could not have anticipated that his final work would become one of the most widely read books of the Middle Ages. The Consolation of Philosophy portrays his struggle to reconcile himself to his fate by exploring the ways of man, the role of Fortune, and the major questions of good and evil. Evidence that the poems of the Consolation were sung in the early Middle Ages survives in the form of musical notation added to over thirty extant manuscripts dating from the ninth through to the beginning of the twelfth century. Through scholarly detective work, the members of Sequentia, together with a Cambridge eminence in the medieval melodic tradition linked to Boethius’ work, Sam Barrett, have been able to produce a convincing reconstruction of this lost repertory. Barrett himself signs the main booklet essay and provides some fascinating insights therein.

muzycy:
Sequentia
Benjamin Bagby, voice, harps & direction
Hanna Marti, voice & harp
Norbert Rodenkirchen, flutes

utwory:
1. Boethius: Carmina qui quondam 6:59
2. Boethius: Heu, quam praecipiti 6:13
3. Boethius: Tunc me discussa 2:31
4. Boethius: Quisquis composito 2:13
5. Boethius: O stelliferi 8:16
6. Boethius: Cum Phoebi radiis 3:08
7. Boethius: Nubibus atris 3:36
8. Boethius: Stans a longe 3:45
9. Boethius: Si quantas rapidis 2:52
10. Boethius: Tuba 3:16
11. Boethius: Bella bis quinis 4:02
12. Boethius: Vaga 2:16
13. Boethius: Quid tantos 1:50

total time - 51:05
nagrano: Recorded at Topaz Audio Studios, Cologne, from 31 July to 5 August 2017

more info: www.glossamusic.com

Obrazek 1

Obrazek 1


Obrazek 1


Obrazek 1


partner wydawnictwa: